Week drie en vier - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van estherenmareilleinaustralie - WaarBenJij.nu Week drie en vier - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van estherenmareilleinaustralie - WaarBenJij.nu

Week drie en vier

Door: Mareille

01 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Hallo lieve mensen,

Er is alweer heel wat tijd verstreken sinds ons laatste verslag, maar de komende dagen zullen Esther en ik jullie weer helemaal op de hoogte brengen van wat wij de afgelopen weken hebben beleefd. Ons vorige verslag eindigde op zaterdag 10 september in Cairns. Die dag nam Jyah (een Australische jongen die we in ons hostel hadden ontmoet) ons mee in zijn jeep voor een rondleiding door de omgeving van Cairns. We hebben prachtige uitkijkpunten gezien en gezwommen in meertje in het regenwoud. Op zondag vertrokken we met een tourorganisatie naar Cape Tribulation, een plek hoog in het regenwoud. Na mooie stranden te hebben bekeken en onze eerste krokodillen te hebben gespot tijdens een riviercruise, werden we naar ons resort gebracht. We hadden besloten die avond een nachtelijke tocht door de jungle te boeken, omdat een vriend ons dat had aangeraden. Dat bleek de slechtste beslissing ooit te zijn! Na nog geen 5 minuten wandelen in het pikdonkere regenwoud sprong er een gigantische huntsmanspin op het hoofd van onze tourguide. Ik heb de rest van de twee uur durende tocht in stilte gehuild, en ik geloof dat Esther er ook niet echt van heeft genoten.

Na dit avontuur vertrokken we richting Mission Beach, een klein kustplaatsje ten zuiden van Cairns. Hier hebben we ons twee dagen heerlijk kunnen ontspannen en hebben we een mooie strandwandeling gemaakt. De 13e reisden we door naar Magnetic Island. De helderblauwe zee, palmbomen, en het kokosnootbowlen dat de eerste avond door ons hostel was georganiseerd zorgden voor het gevoel dat we in een tropisch paradijs waren beland. Het was dan ook de perfecte plek voor onze eerste snorkelervaring. We hebben prachtige vissen gezien en het koraal was zo dichtbij dat we soms doodstil moesten liggen om het niet aan te raken! Na het snorkelen kregen we gelukkig een lift terug naar het hostel van een aardige vrouw en haar kinderen, waardoor we niet anderhalf uur een berg op hoefden te lopen. De volgende dag bestond uit luieren op het strand en het uitproberen van de elektische steps van het hostel. We zagen er een stuk minder cool uit dan we hadden verwacht (dat kwam waarschijnlijk door de stomme helm die we op moesten en het feit dat die dingen maar max 15 km per uur gingen), maar het was toch erg leuk om te doen.

Na Magnetic Island namen we de boot terug naar Townsville, waar we onze eerste couchsurf ervaring hebben gehad. Voor degenen die niet weten wat couchsurfing is: er is een site waar mensen gratis een bed/bank/huis aanbieden waardoor wij als reizigers kunnen besparen op verblijfskosten en tegelijkertijd locals kunnen ontmoeten. Onze couchsurf host was een 21 jarige soldaat genaamd Rob die in een prachtig appartementencomplex met zwembad woonde. We hadden van tevoren besloten om maar 1 nacht te blijven, omdat we wilden zien of couchsurfen ons zou bevallen en omdat er in Townsville niet heel veel te doen is. Nadat we door Rob waren opgehaald bij de haven en onze spullen bij hem thuis hadden gedumpt, gingen we met zn 2en naar het strand. Later die dag hebben we voor onze host gekookt en zijn we gezellig met zn allen iets gaan drinken in de stad. Al met al was het een erg goede eerste ervaring met couchsurfen.

De volgende dag vertrokken we naar Airlie Beach, waar we iets langer dan een week zouden verblijven. Na een dagje settelen vetrokken we dinsdag met 35 anderen voor een drie dagen durende zeiltocht naar de Whitsunday eilanden. Deze trip was tot nu toe het leukste wat we hier gedaan hebben. De Whitsundays waren adembenemend mooi, de mensen heel gezellig en het weer prachtig. De eerste dag bestond vooral uit varen. Aan het einde van de dag werd ons verteld dat we nog een kleine wandeling op een eiland zouden maken om de zonsondergang van een mooi uitkijkpunt te zien. Dit bleek een brute tocht van anderhalf uur te zijn op de steilste berg ooit. Daar kwam nog bij dat we zo ongeveer naar boven moesten rennen om de zonsondergang niet te missen. Na volkomen uitgeput de prachtige zonsondergang te hebben bekeken kregen we nog een tegenslag te verwerken. Onze tourguides hadden er niet over nagedacht dat het na een zonsondergang tamelijk donker wordt in een bos en hadden dus niks van verlichting mee omhoog genomen. Na onze verschrikkelijke ervaring in het donkere bos van Cape Tribulation had ik natuurlijk niet veel zin om weer zoiets te moeten doen, maar er was helaas geen andere optie. Met een paar lichtjes van mobieltjes klauterden we dapper naar beneden en ik moet zeggen dat het dit keer een stuk minder eng was dan in Cape Tribulation. Dag 2 en 3 bestonden uit snorkelen, spelletjes spelen op de boot en het bezoeken van Whitehaven Beach, een strand dat voor 98% uit silica zand bestaat. Eenmaal terug aan land was erg nog een geweldige afterparty waar we de volgende twee dagen van moesten bijkomen. De rest van onze week bij Airlie Beach bestond vooral uit slapen en uitgaan. Na deze drukke week besloten we nog niet verder te reizen, maar terug te gaan naar 1 van de Whitsunday eilanden, Hamilton Island, om bij een andere couchsurf host te verblijven. Hier zal Esther binnenkort meer over vertellen.

Liefs,
Mareille