week 5 & 6 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van estherenmareilleinaustralie - WaarBenJij.nu week 5 & 6 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van estherenmareilleinaustralie - WaarBenJij.nu

week 5 & 6

Door: Esther

03 November 2012 | Australië, Agnes Water

Hamilton island
Na onze eerste leuke couchsurf ervaring zijn we op zoek gegaan naar een ander adres. We kregen een uitnodiging van Fern om een paar dagen te verblijven op Hamilton island. Hamilton island is een resort island waar mensen normaal gesproken pas vanaf 1000 euro per nacht kunnen verblijven. Onze host werkte voor het duurste resort op het eiland waar vorige maand nog Miranda Kerr en Orlando Bloom vakantie hadden gevierd. Wij sliepen in het personeelsappartement van Fern, terwijl hij bij een collega sliep. We hadden dus een appartement voor onszelf!
De eerste twee dagen hebben we op het prachtige strand gezeten en hebben we ‘s avonds wat gedronken bij de staff bar. De laatste dag hebben we de kayak gepakt en zijn we op zee gaan kayakken . We hebben schildpadden van dichtbij gezien en ons rot gepeddeld tegen de sterke wind.

Rockhampton
Rockhampton de stad van wilde cowboys en ruige cafes, dit dachten we in ieder geval toen we er heen vertrokken. Eenmaal aangekomen bleek dit toch niet helemaal waar te zijn. De cowboys werden ingeruild door lelijke luid fluitende mannen en de cafe’s voor fast food restaurants. Zonder overdrijven zijn er in Rockhampton meer plekken waar je kunt eten dan huizen.
Als kers op de taart bleken ook alle hostels vol te zitten. Uiteindelijk konden we nog ergens terecht en konden we gelukkig die vreselijk rugzak van ons afhalen.
Ik hoor jullie al denken; wat ga je in zo’n stad doen. Hier hoefde we niet lang over na te denken, we gaan dan gewoon doen waar we het beste in zijn; shoppen. We hebben ongeveer 2 dagen doorgebracht in het winkelcentrum en de mc donalds voor internet. Als compensatie zijn we nog een avond naar een kinder rodeo geweest. Je moet het maar leuk vinden om je 5 jarige kind op een stier rondgeslingerd te zien worden. Nouja, het waren onze kinderen niet dus voor ons was het wel leuk om te kijken.

Agnes water/ town of 1770
Dit super kleine dorpje is een van de knuste plekken waar we zijn geweest. Het hostel en de mensen die er werkten waren geweldig en we hadden de eerste dag de kamer voor ons alleen. De eerste avond hebben we bij het kampvuur gezeten en wat spelletjes gespeeld. De volgende dag hadden we een was dag en de dag daarna was het weer heel slecht dus konden we niet surfen. Jammer genoeg kwamen er ook nog 3 luidruchtige italianen in onze kamer. Dit waren oprecht de meest naakte en luidruchtigste mensen die ik ooit heb ontmoet. Ze bleven maar tegen iedereen aanschreeuwen terwijl ze zelf alles slecht hadden geregeld, we waren blij toen ze weer weg gingen.
De dag daarna begon onze eerste surf ervaring! Na 15 min te hebben geoefend op het strand gingen we het water in. 3 uur lang hebben we gepeddeld, water gehapt, gestaan, watergehapt en terug gepeddeld. Het waren 3 belachelijk leuke uren en alle surfleraren waren super behulpzaam. ‘s middags hebben we ons opgefrist en maakte we ons klaar voor de zonsondergang. ‘s avonds over het water hebben we de zonsondergang gezien en daarna bovenop de berg de sterrenhemel met de melkweg en een prachtige vallende ster bekeken. Dit was een mooie afsluiting van ons leuke verblijf in dit kleine dorpje.
Na Agnes water zijn we nog 3 dagen naar Hervey Bay geweest, Mareille was ziek dus we hebben hier niks gedaan. Het volgende verslag zullen we vertellen over fraser island en ons eerste Wwoof adres.